Tuesday 12 May 2015

Tukar Kad ATM ke Kad Debit CIMB

Hype :)

Kad ATM dan kad debit berbeza tau. Nak tau beza dia, kenalah Google. Aku boleh terangkan secara simple je. Kad ATM kau tak boleh nak swap masa beli barang ke apa ke, kenalah pakai kad debit. Nama pun kad atm. Kad debit pulak boleh pakai kat certain company or kedai untuk bayar barang-barang yang kau beli. Contohnya nak bayar yuran uni(uni aku dulu boleh pakai kad debit) dan sebagainya. Certain kedai pun terima rasanya. Rasanyalah.

Tadi aku buat kad debit CIMB. Maklumlah excited. Semalam aku Google dapatlah sedikit pencerahan. So hari ni, aku pergi kaunter dan tanyalah. Masa buat tu, pegawai dia terangkan untuk harga kad RM8 dan fees dia RM12.

Senangnya kad debit, kau tak payah bawak cash ribu-riban tu. Kena rompak nanti. Bahayalah dunia alaf 21 ni. Lagi satu kau pakai duit kau, bukan pinjam. Nanti kalau pinjam kena bayar bungalah, apalah. Nak shopping online pun senang. Haruslah ada CIMB Click juga yea.

No comments: