Monday 29 June 2015

Jauh di Mata, Dekat di Hati

Hype,

27/6 baru-baru ni, aku pergi Raub. Walaupun aku selalu pergi Raub tapi kali ni, aku pergi bertemu kekasih(s) hati. Ehemmm. Aku pergi naik bas je. Jangan nak kata aku mengada tak reti naik bas ehhh. Aku sekeh kang. Hahaha

Sampai je stesen bas Raub yang lama tu, aku pun berjalan punya jalan. Niat di hati nak pergi Ban Seng Heng tapi terganggu dek kehadiran
seseorang.

Aku tenung dia.

Dia tenung aku.

Kami saling tenung menenung dan tiba-tiba dia terus pandang handphone.

Kuajo ummul. Buat-buat tak kenal aku.

Melepak dengan ummul sampai zatygomez dan raimiraimo datang. Lalu kami pun berhuhuhu.

Namun, diganggu gugat dengan kehadiran Ecah Tots bersama Cemah. Kami pun berhuhuhu lagi sampailah di rumah Dirah yang terletak di Taman Amalina Perdana. Lepas tour rumah dia segala bagai, pendek kata, kami pun berehat di penthouse. Sampai ke petang la kami berehat dan semestinya lepas tu pergi bazar.

Apa yang menarik tentang bazar Raub?

Kali ni lebih pendek dari zaman kitaorang sekolah dulu. Jumpa batch sendiri pun buat tak tahu disebabkan. Emmm. Mungkin masing-masing rasa awkward. Jumpa akak senior pula sempat beramah mesra. Jumpa cikgu pun kami tegur juga.

Malam. Makan. Bercerita hantu sampai tidur atas katil. Satu katil lima orang sekali gus. Hebat bukan?

Pagi esok diteruskan dengan kejutan Saffiyah yang tak mengaku kalah dengan kakak gebunya. Hahaha sumpah aku gelak sorang-sorang tengok Ummul kena buli. Pukul 4 macam tu Butet pun datang dengan Uyuln. Pendek kata sempat jugaklah aku jumpa semua. Sebab they all nak sleepover till Monday yang tak mampu aku kotakan sebab aku kerja hari senin. Biane. I'm having so much fun even tak dapat pergi sekolah jumpa juniors dengan korang.

It was a simple gathering during Ramadhan for us. Honestly aku cakap, kenal dengan diaorang antara satu nikmat yang Allah kurniakan untuk aku. Yang sentiasa ada waktu susah senang, yang nak berkongsi masalah. Sebab tu aku terasa kalau ada yang mengutuk kawan-kawan aku. Sebab tu aku terluka bila ada yang persoalkan aku utamakan member lebih dari .....
Bukan siapa antara siapa lebih penting. Semua aku sayang. Semua perlukan keseimbangan.

Dulu,

Ada yang kata kami ajet-ajet gangster. Sekurang-kurangnya ajet-ajet kami takdelah sampai menipu realiti. Jadi diri sendiri salah. Fake pun salah. Yang kau lihat ayu femes tu nanti yang buat kau sedar kau asyik kena tipu lagi. Time tu, aku berhuhuhu je la tengok. Kau nak gadis ayu, menurut kata, sopan santun jaga bahasa. Kalau kau maki, kau tuduh yang bukan-bukan, nak suruh diam je. Jangan balas. Adil celah mana tu? Aku layan orang dengan cara orang layan aku. Kalau baik, baiklah balasnya. Kalau buruk, marilah berhuhuhu.

     

No comments: