Thursday 11 June 2015

Teka Berat

Hype,

Aku bukan suruh teka berat aku. Confirm lah tak. Sebab berat aku diklasifikasikan by Abang Ha as obes. Such a 'nice' cousin I have. Haha Just joking.

Ehemmmm.

Masa aku sekolah dulu, aku join pergi lawatan ke Balai Bomba. Of course lah masa tu aku bersekolah rendah, kau dah kenapa nak pergi balai bomba bila kau sekolah menengah melainkan kau join kadet bomba kan?

It was a really nice trip tapi panas and masa tu Ramadhan, so kau jangan nak tanya aku makan apa kat situ. Kitaorang ronda balai and watching movie. Sampailah, masa untuk kuiz. Haha since aku adalah gadis yang agak pemalu. I let people answer till one ques. That one question popped out from the instructor.

"Berapa berat ABC Dry Powder? *sambil menunjuk-nunjukkan tong tersebut.

Kawan aku kat sebelah yang kurang sikit pemalunya pun jawablah 1,2,3 sampai 8. Serious. Sampai 8. Logik budak pun kelakar jugak. Tak logik langsung kut sekilo. Sekarang baru aku terfikir. Then, semua orang diam.

Aku angkat tangan dan aku jawab...

"9"

Pak cik bomba tu pandang aku. Aku pandang dia. Dan dia tanya aku,

"Ayah awak pegawai bomba ke?"

Aku geleng. Sereh lah. Ayah aku bukan bomba kut. Mak aku cakap, tak baik menipu. Kau tak tahu aku jujur di sini. Dan aku menerima hadiahnya.

Tapi pak cik. Tapikan...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ayah saya kontraktor alat pemadam api dan alatan kebombaan. Is that count?

No comments: