Monday 14 December 2015

Bed Time Story

Hype :)

Since aku dah hilangkan handphone kesayangan aku so aku banyak masa dekat lappy sebab nak tengok email kononnya. Dan lately sebelum hilang handphone pun, aku macam dah lost interest nak balas whatsapp, wechat, text dan segala bagai media sosial sebab isolated dengan assignments yang boleh tahanlah. Balik balik Title, Aim, Intro, Methods, Procedure, Result/Observation, Discussion, Conclusion, and References. Haih --" Baru Sem 1 dah merungut macam mak nenek. Lempang kang.

Enuf with this silly intro okay ^^

credit : google

Aku tersangat-sangatlah sedih bila handphone kesayangan aku hilang. Kau tahu rasa bila benda kau sayang tiba-tiba kena rentap dan puff hilang? That hurted me a lot. Aku memang jenis kalau dah terlalu lama attach dengan satu benda/someone, bila hilang je aku jadi tak keruan and need time to let it go. Sebab dah terbiasa kan? Tak kisahlah dari soal harta benda or perasaan aku, all of them are just the same. Even bila hilang notes yang aku cherish gila-gila pun aku akan rasa sedih. Bagi aku, that's the only proof yang ada sesuatu berlaku pada masa tu yang buat aku happy, yang buat aku senyum and aku sangat-sangat hargai.

Same goes to bila aku sayang orang. Aku akan take time nak heal diri sendiri. Take time nak let go. Take time to solve everything. Bagi aku, semua benda perlukan masa dan masa akan ubat segalanya. Memang betul, kau takkan mampu lupa 100%. Memang betul perasaan sayang tu takkan padam 100%. Tapi apa yang kau ingat dan perasaan sayang kau pun dah tak 100% kan? Kau akan belajar terima hakikat yang even kau sayang sesuatu/seseorang, tak selamanya kau akan stay dengan sesuatu/seseorang tu. Itu hakikat pahit nak hadam kan? haha aku tau.

Kau tak serik ke?

Tak rasa sakit?

Nak cuba lagi?

Kau takut?

Kau give up?

Honestly, masa aku kecik, aku sangat suka baca novel. Sangat-sangat suka. Sampai satu tahap, tiap kali aku balik kampung, sepupu aku akan sorok semua novel supaya aku dapat main-main dengan dia. Banyak benda yang ada dalam novel yang ajar aku tentang kehidupan ni. Orang cakap aku jiwang. Aku iyakan aje. Selain jiwang, aku score Bahasa Melayu aku. Membaca takkan bawak rugi pun kecuali kau baca benda yang bukan-bukan. Jangan nak buat-buat blur plak. Pang kang. haha Aku belajar jugak yang kehidupan ni takkan sama macam yang kita nak. Kalau kita plan A, mungkin akan ada Plan B, C until Z untuk kita. Dan yang paling penting, before I step in love, aku belajar faham rules and regulations for it. U can't give in everything. U couldn't and u shouldn't. Love is like gambling. Sometimes u've ur own luck and sometimes u've to lose it. Maybe that's why it doesn't kills me. Maybe this is why I don't obsess with the one I love. It doesn't make me wanna give up or getting scare of it either. I will start all over again if I find someone who can bring the sparks to it. Til then, I'm doing just fine. 

credit : google

I've learnt a lot during from birthday and til now. I still get excite to learn new things in life. Life is too beautiful to let it down for a mere creature. When I see people's lies and dishonesty even though they dedicated their life for a very long time relationship. That time I'm just thankful for this. When I see someone loyalty just like one of my uncle (excluded his gorgeous and hot son), I'm quite jealous. I believes there's someone who loves sincerely and someone who loves just maybe because they afraid to be all alone or anything else, I donno. For me, when I loves someone, I will make a relationship and be clear with it. Call me childish but I do take seriously about 'declare' thingy. No declaration = no relationship. It's just a relationsh*t. If I wanna fool around or just play along, I always make it clear. So there's no hope. Even sometimes, I got confused with myself. Sorry for that. Sometimes I could be so clingy and sometimes I could be so ignorant like I-don't-care-whatever-u-wanna-do-go-to-h*ll-with-it-I-just-don't-give-a-damn. Put the blame on Gemini for that dual personalities.

No comments: