Monday 30 March 2015

Mengalah Takkan Kalah, Takut Jangan Kalut

Hype :)

Ada beberapa perkara dalam hidup kau yang kau cuba macam mana pun, kau tetap takkan mampu ubah perkara-perkara tu. Kalau kau ubah pun, ia menjadi perkara yang menyakitkan. Sama ada untuk kau sendiri atau pun orang-orang yang kau sayang. Kau mengalah tapi kau tak kalah. Mengalah jauh berjuta kali ganda lebih baik dan bermaruah untuk diri kau sendiri.

Dan ada perkara yang kau takut, takut untuk mencuba sebab kau tak tahu pengakhirannya. Apa kata yang akhir itu urusan kemudian. Urusan yang kau tak tahu bila akan menjelma. Hargai setiap perkara yang kau miliki sekarang. Sayangi dan berbahagialah. There are many people who wanna take ur place right now. Andai kata kau terpaksa mengalah nanti, tiada penyesalan yang tinggal untuk diri kau. Sekurang-kurangnya kau dah cuba. Yang tinggal hanya untuk membaik pulih diri kau. Supaya kau kembali normal dan ya, sejujurnya lebih matang.

Aku pernah merasa. Aku pernah diduga. Buka mata dan lihatlah dunia. Dan Alhamdulillah aku masih mampu merasa setiap cebisan kebahagiaan. Dunia yang DIA ciptakan terlalu luas untuk kau mencari kebahagiaan. Yang penting kau bahagia dalaman dahulu. U're worth it. Love yourself.

No comments: