Thursday 2 April 2015

Kau Suka Dia

Hype,

Kita tak pernah mampu nak pilih siapa yang kita suka. I mean bila kau dah jatuh hati, kau akan lupa list "kekasih idaman" kau yang sebanyak 10 pages tu. Kan? Kan? Konon. Eleleleley.

Aku tahu tu. Ehem. Aku berpengalaman okay.

Suka tue tak salah. Tak. Memang tak salah but if and only if 'that girl/boy' obviously reject. Tolonglah jangan buat perangai pelik. Please. I'm begging u. Kau tahu lagi kau nampak desperate lagi takut orang yang kau suka tu nak dekat. Scary mak aihh. Dah kau macam gam gajah plak nak melekat 24/7. Sangat tak cool okayyy.

Memanglah kau tak sabar-sabar nak buat dia jadi milik kau. Nak canang satu bumi kalau boleh sampai pluto yang kau berjaya tackle hati dia. Tapi agak-agaklah dik. Jangan sampai jatuhkan maruah kau sembah bumi.

Dulu aku pun pernah lalu zaman suka-suka orang ni. Kalau kena reject aku just "Oh, okay". No hard feeling pun. Entahlah. Untuk sesuatu yang tak pasti, aku tak suka letak harapan terlalu tinggi. Sebab kalau kecundang, aku menangis sendiri-sendiri je. Tak kongsi bantal ngan kauorang yang banyak peta tu. Satu lagi pantang aku, hak milik orang. Moga dijauhkan. Ingat satu je, hari ni dia tinggalkan org lain untuk kau, tiba masa kau ditinggalkan olehnya untuk kejar yang lain. Dunia ni sfera. Apa kau buat, kau akan rasa juga percent nya. Hoho cam gst 6% plak. Hikhik. #lawakhambar

Konklusi dia mudah, kau suka dia, kalau dia tak suka, kau jangan nak paksa-paksa. Baik suka orang yang suka kau. Sereh. Worth it. Tengok orang yang selama ni pandang kau. Yang sedar pasal kewujudan kau. Yang peduli tentang hati kau. Ambil masa. Kenal hati budi. Beri peluang dan ruang. Kalau tak boleh, barulah kau decide.

Aku jenis peduli tentang masa. Jadi aku sangat peduli tentang orang yang kisah akan kewujudan aku. I loves spending my time with my loved ones. Sayangnya masa itu emas. Tak semua orang ada masa. Dan aku jugak mudah merajuk bila di ketepikan. Rasa macam kuih raya bila bukan time raya. Sedih tau. hewhew. Aku nasihat sebab aku peduli. Aku juga telah dibebeli makalah tolong mengerti.

No comments: