Monday 13 April 2015

#7

Aku ada sorang kawan. Bukanlah makna ada sorang je tapi aku ambil contoh ni nak bercerita kali ni. Kawan aku ni lelaki. Orangnya baik. Maksud baik aku memang takde inverted commas or whatsoever. I mean my word even i loves to speak in sarcasm.

Cerita dia, dia ni kaple dengan seorang perempuan. Haruslah perempuan. Kalau lelaki, gay lah yeadok? Yang merupakan kawan aku jugak. Biasalah. Diaorang bercinta secara tiba-tiba dan akhirnya pun tiba-tiba*spesies taknak mengaku selalu ketinggalan berita. Menariknya tentang dia, dia ni susah nak move on. Bukan setakat susah, malahan dia agak obviously open up his heart to audience.

Sebab bukan semua orang mampu mengaku bila kena dump masih mengharap, bukan?

Dan begitulah kisahnya. Till the end dia still cuba memujuk. However, bukan semua hubungan ada happy ending kan?

Dulu aku terikut-ikut jugak kata orang. Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Yeala. Faham-faham sendiri ahh kan. Last-last bila aku fikir balik. Mungkin dengan buat macam tu, after dia move on. Dia takkan dihimpit rasa bersalah. Sekurang-kurangnya dia mencuba.

Just like someone. Someone near to me. Till the end I saw the effort. Endlessly. Until he started the new one. Dan hidup ni masih umpama roda. Masih mampu turn orang yang kat atas, duduk kat bawah balik. She trying to get back whatever she owned before. Sad quotes and words. Penyesalan.

I'm so sorry but for me past is past. Mend it well and be strong to keep dealing with it. I will try my best to take good care of him. Don't u worry :).

p/s: maybe i'm one of that kind.

Sumber:google

No comments: