Tuesday 7 July 2015

#11


Hype,

Bila aku terbabit dengan hubungan yang tak kesampaian *cewah terbabit gitu , aku suka cepat dan tepat. Aku malas nak hanky-panky everywhere sebab mourning could be such a waste of time. Time tertanya-tanya pun membosankan. SANGAT. Well, things happened. Tolak macam mana pun, tu realiti yang kena hadap dan telan, so why running away? Kenapa nak lari? Satu hari nanti, kau kena hadap jugak.

Dan, berdendam pun aku malas. 

Sebab dendam akan buat kau sentiasa teringat. Bila kau teringat, kau akan sedih. Flashbacks bagai. Kau ingat drama? Tapi seriouslah aku cakap, dendam is such a bad thing for u. Dendam akan buat kau payah nak let go that certain someone. Tak kisahlah apa janji yang kau buat selama ni pun, if HE up there already decided u're not end up with him/her, ottoke? Kau nak cakap apa lagi? Paksalah macam mana pun. Nothing could be done.

Tak mudah. Yeap, tak mudah. Aku mengaku tak semudah cakap. Aku pun manusia. Aku pun merasa,

Tapi sampai bila kau nak mopping everywhere? Nak cakap every guys/girls are same? Did u already dated all of them? Benda simple, fikir dengan logik sudahlah. 

Let it go.

Hidup takde cabaran, bosan. Ulang-alik happy sokmo pun, bosan kut. Kut lah. Aku normal. Aku lalu all phases. Aku cadang tengok 500 days of summer. Bosan sumpah bosan sebab tu aku tak penah tengok semua. Aku skip-skip. hikhik. Tapi aku rasa ada certain part of this stories, yang related to normal life. Sometimes u tripped in love few times. 

So my dear you, if u ever happen to read this, terima kasih untuk semuanya dan halalkan semua. We've such a nice memories and times together. Cuma, well. We end it up. Jadi saya doakan awak jumpa someone better. Doakan awak jumpa kebahagiaan awak jugak. Jangan merokok banyak sangat. Jangan lupa makan ubat. Continue to be a good son and a sweet uncle. Well, that's all. Annyeong.

No comments: