Saturday 24 October 2015

Rindu Tanta


Hype :)

I guess sometime I do miss Tanta and all the things I've there. Suasana yang berbeza. Sangat berbeza dengan belajar dekat Malaysia. Dekat sana kalau study tu sanggup bangun pukul 4 pagi. Sebelum masuk kelas, kena beli makanan. Takut mengantuk. Sambil belajar, sambil mengunyah. Berjalan-jalan tepi ladang gandum sampai kena kejar anjing, pakai earphone sebab taknak kena marah dengan ustaz sebab jalan tak pakai musyrif, jalan-jalan kat Awal Bahr. 

Rindu nak baring-baring sambil lunch dengan Sofah dekat sini bila tunggu gap antara kelas
lab histology yang selalu buat aku hilang nafas nak naik tingkat 6
makan dalam lab anat depan cadever yang macam emmm..
with my crazy classmates
i miss her affection. 
\

And Sofah, honestly kau kawan food hunting yang paling aku ngam. Kita dulu selalu makankan? Selalu habiskan makanan dekat rumah. Kalau kau jumpa aku sekarang, mesti kau tak caya aku dah tak bam-bam macam dulu. Aku dah belajar control makan tau. Haha. Kita tak pernah jumpa dah after kat Egypt kan? But I do miss u. Aku rindu nak makan nasi goreng kau. Rindu nak makan donut Kak Syfa masak panas-panas terus ngap je. Sama macam Kak Syafa. Korang berdualah yang paling faham aku masa dekat sana. Berjaulah ke Cairo sesama. Balik selalunya malam. Kena marah denga ustaz-ustaz. Sofah, kau nak tahu? Apa yang kau pernah cakap pasal aku dengan that guy kan, turned out to be the truth but we didn't last long. He's nice but we're not compatible with each other. 

Jangan rindu aku tau? Belajar rajin-rajin dekat India sana tu. Both of u, Kak Syafa and Sofah, jangan lupa aku tau. Kalau tak, aku merajuk k? haha. kbai.






No comments: