Friday 23 October 2015

Berebut Teman Lelaki, Boyfriend dan seangkatan dengannya


Hype :)

credit : google

Since aku perempuan kan, so haruslah aku bercerita tentang berebut teman lelaki. Kalau aku bercerita tentang berebut teman wanita, ada pulak yang mempersoal ketulenanku sebagai gadis melayu terakhir. Aku taknak itu berlaku. cewah..

I donno what the hell is happening with kids nowdays. Seriously. Kenapa nak berebut bf and all sort of things? Aku tahulah populasi lelaki semakin berkurang nak banding dengan perempuan tapi tolonglah. Janganlah sampai obvious desperate gila.

"Kau tahu apa? Kau tahu tak cinta perlukan pengorbanan dan perjuangan?" 

Perjuangan?

Pengorbanan?

Time sekarang baru nak cakap pasal pengorbanan and perjuangan?

Lemme say this okay? Cinta cukup ke dengan pengorbanan dan perjuangan sebelah pihak? Cukup ke sebelah pihak setia dan sebelah pihak lagi dah macam tak berapa nak pasti kehendak diri? Bukan cinta perlu ada kesetiaan, kejujuran, kesefahaman dan yang sama waktu dengannya ke? Cukup ke sekadar kita yang syok sendiri sedangkan sebelah pihak lagi dah beralih arah?

Bagi aku, kalau sebelah pihak dah tak mampu nak commit with this relationship I rather to let it go instead of holding on for something that might hurt me even more. Aku tak minat bazir masa aku, bergaduh dengan my own kind sampai tarik-tarik rambut, maki hamun carut-carut bagai. A big NO. Nak gaduh sampai terbalik dunia pun, he's already changed. Dan tak semestinya kalau bukan dengan si C, dia akan kembali pada aku. Aku benci bazir masa untuk benda yang tak pasti. Dah tak relevan dan takda nilai dah. Seboleh-bolehnya aku malas nak fikir pun apa-apa yang related with this hopeless relationship.

credit : google

Dan, setiap kali kau fikir, kau marah with that girl, well, bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi kan? If he worth it then he won't play along with the game. Jadi untuk apa perjuangan kau? Tak rasa buang masa dan tenaga ke? Cukup-cukuplah malukan diri. Instead do something better so that he'll regret his decision for letting u go. Buat something yang kau tak pernah buat selama ni. Bungee jumping, ice skating, pergi nail parlour with ur gfs, date with ur crush, diet to get ur curve, baca buku, excel on ur study. There's so many things to do instead of ruining urself.

Kau tak rugi apa-apa sayang. Apa yang kau hilang? Kau hilang orang yang tak sayangkan kau? Is that a loss? Held ur chin up. Don't let ur tiara falls. Be sassy and stay classy ^~. Annyeong



No comments: