Monday 4 January 2016

Welcome 2016




Hype ;)

Even dah memang terlewat pun nak wish, come on baru 4hb kan? Bila orang sibuk-sibuk have fun on new year eve, aku have fun melayan tidur dengan aman and sempurna. pergh, nikmat sia tidur. Orang ucap new year pun aku balas esok pagi. Like, come on. Tahun baru je kut. Biasanya orang time new year buat wishlist itu ini. Aku pun buat tapi... tapi.. aku taknak kongsi :p hahaha.

So, aku dah nak masuk 22 pun tak lama lagi. How time flies. Dulu comel comot je sekarang masih sama. muahahahaha. Perangai pun still rasa kekanak-kanakan. Orang lain dah kahwin, dah ada anak, aku still bodek mak mintak tolong buatkan air, tolong suapkan nasik, tolong itu tolong ini. Camni nak kahwin? Non hado aihh. Mimpi ahhh. 

22 dan masih single. Tak rasa nak tergesa-gesa pun kahwin sebab kalau ikut plan around 30 kut baru nak kenal jinjang pelamin. Still young ni, banyak benda nak kena buat. Degree tak dapat lagi. Master apatah lagi. Belum tawan Broga. Belum ice skate. Belum bungee jumping. Belum pergi Sabah dan Sarawak. Belum kerja. Belum ada rumah. Belum ada kereta. Belum stabillah senang cerita. Kahwin. Kahwin memang senang but life after that? Tanggungjawab lepas tu? Bila dah berdua, bukan fikir diri sendiri je kan? Jadi untuk orang yang masih berfikiran seperti aku, sangatlah tidak sesuai even kenkadang envy jugaklah dengan member-member yang dah kahwin. Rasa sweet je.

Lagi dan lagi, masih nak bermanja dengan family. Well, since Form One kan aku duduk asrama. Bagi chance lah wei. Adik-adik lelaki aku umur sorang 19 sorang 18, chillax je baring letak kepala atas riba mak. Mengada-ngada. Still nak main kad dan susun buah limau mandarin time Tahun Baru Cina. Nak keluar lepak mamak malam-malam dengan family sambil tengok gelagat orang. That's how things work in my family and I love it. Masing-masing dah besar, I'm quite afraid kitaorang ada distance terlampau jauh jadi sebelum itu berlaku, we should spend time yang ada ni together-gether kan? Better something than nothing.

Jadi, untuk Tahun Baru 2016. I want to be a better person. Falls for someone better especially in his faith. Nak jadi rajin. Nak kurus. haha kbai.

p/s: baru-baru ni jumpa bulan. Comel je bulan. Sempatlah bersapa dua tiga patah kata. Dah lama tak jumpa awak kan, bulan. haih --". It's kinda waste to couple with someone like u. Marry me maybe?

No comments: